Kjekt å vite før du besøker oss
Vi har samlet en del opplysninger, som våre gjester ofte lurer på. Vi anbefaler at du leser gjennom disse punktene før du kjøper billetter eller sesongkort, og før du besøker oss.
Generelt
- Vi har kapasitetsbegrensning, som vil si at vi selger et maks antall billetter per dag. Dersom vi er utsolgt på nett, er vi også utsolgt i park, og du får dermed ikke kjøpt billetter denne dagen. Vi anbefaler derfor at du forhåndskjøper billetter på nett i god tid. Alle gjester med sesongkort eller aksjekort fra Bø Sommarland, eller sesongkort fra TusenFryd, har garantert inngang uten reservasjon - også på utsolgte dager.
- Oversikt over ledige billetter finner du HER.
- Vi har 14 årsaldersgrense for alenebesøk i parken. Det betyr at personer under 14 år må komme i følge med en voksen (person over 18 år) for være i parken
- Bø Sommarland er en røykfri park. All røyking (gjelder også elektroniske sigaretter) inne i park er derfor forbudt. Røykende gjester bes om å benytte røykesone på parkeringsplassen utenfor inngangen
- Vi låner ut gratis traller til bagasje. Disse kan du ikke reservere. «Førstemann til mølla»-prinsippet gjelder
- Hunder er velkommen i parken. Du kan låne hundebur helt gratis i Gjesteservice. (Begrenset antall.) For å reservere bur; Send en e-post til informasjon@sommarland.no
Attraksjoner og sikkerhet
- Vi sjekker HVA; Høyde, Vekt og Alder: For at du skal ha en sikker og morsom badeopplevelse hos oss, har vi høyde, vekt- og aldersrestriksjoner på alle våre attraksjoner. Restriksjonene kan være minstegrense og maksgrense. Les mer HER.
- HER ser du komplett oversikt over HVA i alle våre attraksjoner.
- Oversikt over stengte attraksjoner finner du HER
- Merk: På dager med mange gjester, stenges køen til de største attraksjonene (Mot i Brøstet, Halfpipen, Jettegryta, Tryll og Vassføyka) 30 til 20 minutter før parkens stengetid. Dersom du allerede står i kø når køen stenges, får du selvsagt skli en siste tur før hjemreise.
- Det er ikke tillatt med løse og skarpe gjenstander i våre attraksjoner:
- Dersom du bruker briller eller solbriller, må du bruke brillesnor. I noen attraksjoner (sklier) vil du bli bedt om å ta av brillene, selv om du har brillesnor
- Gopro-kamera er kun tillatt dersom det er festet til brystet
Billetter og sesongkort
- Høydegrensa for å komme gratis inn i parken er 80 cm. Gjester over 80 cm trenger derfor egen inngangsbillett
- Når du kjøper billetter, mottar du billetter på mail eller SMS. På besøksdagen vil vi helst at du bruker QR-koden, som du mottar på SMS. Da sparer du litt tid
- Angrefrist på kjøp av billetter, sesongkort og VIP-produkter er 24 timer. Dersom du angrer på kjøpet, og ønsker refusjon, må du derfor kontakte oss 24 timer innen billettene er kjøpt. Du kontakter oss på telefon 35 06 16 00 eller e-post: informasjon@sommarland.no
- Ved kjøp av sesongkort og dagsbilletter godtar man betingelsene som gjelder
- Sesongkort kjøpt på nett, må hentes i parken. Første mulighet er sesongens første åpningsdag
Solsikkemerket & universell utforming
- Vi støtter Solsikkemerket. Det vil si at hos oss får alle med en usynlig funksjonsnedsettelse tilbud om å bruke et solsikkebånd. Les mer om Solsikkemerket og universell utforming HER
- Solsikkebånd gir prioritert kø i våre attraksjoner (ikke matkøer) inntil to ganger i timen
- Personen som bærer solsikkebåndet, kan ta med seg én i følge
- Kun personen som trenger solsikkebånd, får bånd. Vi deler ikke ut bånd til hele følget
Mat & drikke
- Åpningstidene på våre spisesteder kan avvike fra parkens åpningstider. HER finner du oversikt over åpningtider ved våre utsalgssteder for mat og drikke.
- Gluten- og laktosefri mat får du hos Børger’n, 59 grader Nord, Øya Pizzeria og Bøverlines. Vi har også kuleis uten laktose hos Ishjørnet og Bølgen Isbar. Her får du også glutenfri kjeks
Bestilling av VIP-produkter
- Cabana, Luksussolseng og All Inclusive! er tilleggsprodukter du kan kjøpe. Du må kjøpe parkbilletter i tillegg
- Med All Inclusive! kan du hente ut én valgfri meny så ofte du vil fra våre spisesteder når det passer deg. (Gjelder ikke butikkene våre)
- All Inclusive!-bånd gir ingen “først i køen”-rettigheter – verken ved spisesteder eller attraksjoner
- Ved kjøp av dag 2-billetter + VIP foregår slik:
Eksempel: Du kjøper 2-dagersbilletter til 6. og 7. juli. Du kjøper også én stk Cabana i samme kjøp. Cabanaen vil da gjelde dag én; 6. juli. Dersom ønsker Cabana også på dag 2, må du foreta et nytt kjøp, der du kun kjøper Cabana til denne datoen.
Samme prosedyre gjelder også Luksussolseng og All Inclusive!
Parkering
- Parkering koster 70 kr per dag per bil. Dette kan betales via Parkly.no, via EasyPark (forutsetter aktivert kameragjenkjenning) eller i Gjesteservice i parken. (EasyPark tar eget gebyr på +11 kr)
- Alle med Platinum og Diamant sesongkort har gratis parkering. (Gjelder kun Bø Sommarland, ikke TusenFryd)
VIKTIG: Kort tid etter du har kjøpt sesongkort på nett, vil du motta en e-post fra Parkly. Denne må du åpne og lese for å registrere gratis parkering. Husk å legge til kjøretøyene dine. Dette må gjøres før sesongens første besøk. Dersom dette ikke blir gjort, vil du motta faktura på parkeringen(e) din(e). Når registrering er fullført, og kjøretøy er lagt til, er alt i orden. Du trenger ikke et fysisk parkeringsbevis, da vi bruker kameragjenkjenning.
- Campingvogner, bobiler og bussen må gjerne parkere hos oss, men overnatting er ikke tillatt. Alle kjøretøy må flyttes når parken stenger for dagen
Reiser du med småbarn?
- Les våre beste tips HER
Flere spørsmål og svar finner du HER
Finner du ikke det du lurte på?
Send oss en e-post til informasjon@sommarland.no, så svarer vi deg så fort vi kan. Du kan også ringe sentralbordet på tlf. 35 06 16 00
Vi ønsker deg en VANNvittig moro dag hos oss!